Zurück zur geteilten Ansicht
Verfasser Titel Jahr
zeige Details Lo, S.M.., Yiu, C.Y.., ... An analysis of attributes affecting urban open space design and their environmental implications
In: Management of environmental quality. - Bradford, West Yorkshire : Emerald, ISSN 1477-7835, Vol. 14, No. 5 (2003), p. 604-614
Zugang: frei zugänglich für Personen mit Wohnsitz in Deutschland nach Anmeldung
ähnliche Vorschläge
2003
This paper analyses the factors influencing the design of urban open space from the users' perspective. A questionnaire survey has been carried out in Hong Kong to identify the importance of each design attribute with the aid of the analytic hierarchy process. The results show that microclimate is the most important criteria. Planting and sunlight rank the highest in the sub-criteria indicating that natural environment is the most treasured by the users of urban open spaces. Accessibility is also one of the important criteria. Hard landscape, on the contrary, ranks the least. The findings imply that urban open space cannot be considered in isolation, but an urban integration approach is required.
beteiligte Personen: Lo, S.M.. , Yiu, C.Y.. , Lo, Alan.
Format: Elektronisch
Sprache: English
Erschienen: 2003.
Serie: Emerald Fulltext Archive Database 1994-2005 [Dig. Serial]
Schlagwörter:
URL: http://dx.doi.org/10.1108/14777830310495759

Ähnliche Vorschläge

Zurück zur geteilten Ansicht
Verfasser Titel Jahr
zeige Details Braxton, John M. Melding Organizational and Interactional Theories of Student Attrition: A Path Analytic Study
in: The Review of Higher Education., Vol. 13, No. 1 (1989), p. 47
Zugang: frei zugänglich für Personen mit Wohnsitz in Deutschland nach Anmeldung
ähnliche Vorschläge
1989
zeige Details Elliott, Susan J., Cole, Donald C., ... The Power of Perception: Health Risk Attributed to Air Pollution in an Urban Industrial Neighbourhood
in: Risk analysis , ISSN 1539-6924, Vol. 19 (4. 1999), p. 621-634
Zugang: frei zugänglich für Personen mit Wohnsitz in Deutschland nach Anmeldung
ähnliche Vorschläge
1999
zeige Details Erdem, Orhan., Oumlil, A. Ben., ... Consumer values and the importance of store attributes
In: International journal of retail and distribution management. - Bingley : Emerald, Vol. 27, No. 4 (1999), p. 137-144
Zugang: frei zugänglich für Personen mit Wohnsitz in Deutschland nach Anmeldung
ähnliche Vorschläge
1999
zeige Details Cordazzo, Michela. IC statement vs environmental and social reports: An empirical analysis of their convergences in the Italian context
In: Journal of intellectual capital. - Bingley : Emerald, Vol. 6, No. 3 (2005), p. 441-464
Zugang: frei zugänglich für Personen mit Wohnsitz in Deutschland nach Anmeldung
ähnliche Vorschläge
2005
zeige Details Haddock, Janet. Consumer influence on internet-based corporate communication of environmental activities: the UK food sector
In: British food journal. - Bradford : Emerald, Vol. 107, No. 10 (2005), p. 792-805
Zugang: frei zugänglich für Personen mit Wohnsitz in Deutschland nach Anmeldung
ähnliche Vorschläge
2005